söndag 18 augusti 2013

Prao dagen

På min prao dag så var min hand ledare Roland Johansson jag fick gå upp klockan 06:00 eftersom det kom en lastbil klockan 07:30. När lastbilen hade kört iväg så sorterade vi potatis till några leveranser till förskolor som hade beställt. Jag fick vara med och leverera potatisen till förskolorna. Efter alla leveranser var färdiga så åt vi en liten förmiddags fika på Julius. När vi kom till baka till Ingabo så fick jag städa potatissorteringsrummet medan pappa skrev under papper på kontoret. Tillslut var det klart och alla gamla ruttna potatisar borta från golvet och låg i en låda. Efter när vi hade sorterat lite potatis till så åkte v bort till Gimene för att lasta av ungefär 8000 kg potatis från en lastbil. Där skedde det en olycka med gaffeltrucken. Den gick sönder! Då fick pappa ock Krister (en av pappas arbetare) hämta
lastmaskinen för att först bogsera bort gaffeltrucken och sedan lyfta bort säckarna. Det tog lite längre tid men gick ändå bra. Efter det åkte vi hem min arbetsdag var över. 
Det var en rolig dag hos min pappas jobb!



//Måns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar