söndag 20 oktober 2013

En god gärning

Hej jag ska berätta om min goda gärning jag har gjort. Denna regniga söndag har jag hjälp min pappa med att plocka iordning saker som pappa har sparat och blivit ståendes en längre tid, som han inte haft tid till att göra. Jag har även hjälpt till med att såga ved och plockat in det i vårt pannrum, så nu har vi både ved för hösten och inför vintern då det lär bli en kallare period och det behövs eldas mycket för att det ska bli varmt.Jag tror och tycker att pappa uppskattar min hjälp.Därför tycker jg att det är en bra grej nogon har hittat på.tenk om dom i de länder som krigar inser att det faktist är roligt att hjälpa folk för man blir glad inombords.Jag tror att vi gör ett stort framsteg om vi inser att man faktist blir glad jag tror vi får en snällare värld av att ge goda gärningar.   Tack och hej detta var allt för mig :)

1 kommentar:

  1. Så bra du skriver och berättar om detta Daniel! Många kloka tankar och en mycket väl genomförd uppgift!

    SvaraRadera