söndag 28 april 2013

Skillnader och likheter mellan mig och Tom

Här är några likheter och olikheter mellan mig och huvudpersonen Tom i min bok Skogens systrar.

Likheter:
Tom gillar att spela dator och det gör jag. Han gillar också att bada. En likhet till är att Tom gillar att vara med vänner och läsa böcker.

Olikheter:
Han gillar inte att bo i skogen. Jag tycker att det är lite roligt att hjälpa till men Tom tycker att det är tråkigt.

P.S
Jag läser Skogens systrar nu för den verkade spännande och mystisk.

 //Jonte

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du hittat en ny bok som du blev sugen på att läsa! Vad roligt att få läsa om era likheter och skillnader! Vad roligt att höra att du gillar att hjälpa till! Vad tror du om er ålder? Likhet? Skillnad?/ Malin

    SvaraRadera
  2. Bra likheter & skillnader! Boken verkar väldigt spännande!

    \Felicia/

    SvaraRadera