torsdag 18 april 2013

Vittnet -inledning

Det är en tjej som heter leila. i början ser hon tre tjejer som snattar godis i Buggs affär.
men hon är tveksam om hon ska berätta för Bugg om snatteriet. Hon är tveksam bara för om  tjejerna i 6:an skulle få reda på att leila hade sagt till Bugg att dom snattade, men hon gjorde det.

Liten del av första sidan.

-Är du inte i skolan så här dags?
leila hadde just kommit in i oliven, den lilla närbutiken. Nu stannade hon och vände sig mot Bugg som stod i kassan.
-Vi fick sluta tidigare idag, svarade leila.
-Jaha vad skönt!

Mina åsikter om början'

Lite konstig början tycker jag, jag hade själv börjat så här.

Vi satt i bilen på färjan det var varmt och jag mådde illa! båten hade redan lagt till vid kajen, men då tänkte jag tillbaka på mina vänner hur bra allting var och.......

Hur författaren tänkte?

Många barn läser några sidor bara  och sen tröttnar dem, men man måste ge boken en chans. Författaren skrev på ett sätt som gör att man kommer in i boken väldigt snabbt, detta gör att boken kommer fortsätta bra!

Än så länge får boken en 7/10 i betyg, därför att det händert ofta spännande saker som gör att man vill läsa vidare. :)









1 kommentar:

  1. Vad roligt att du beskrev hur du hade börjat boken Daniel! Även jag hade blivit sugen på att läsa den bok som började så! Jag tror också att många barn gör så som du beskriver så här har författarna en utmaning i att skriva på ett sådant sätt att ni barn väljer att fortsätta den! /Malin

    SvaraRadera