tisdag 16 april 2013

Vittnet

Boken vittnet började med meningarna:
- Är du inte i skolan så här dags?
Leila hade just kommit in i Oliven, den lilla närbutiken.
Nu stannade hon där och väntade på Bugg som stod i kassan.
- Vi fick sluta tidigare idag, svarade Leila
- jaha vad skönt!

Jag tyckte att början var bra och spännande, bra för man kom mitt in i en händelse spännande för att de är tre tjejer som snattar och jag vill veta vad som händer med de tjejerna.

Jag tror att författaren tänkte att om den börjar i en händelse så kommer kanske inte läsaren kommer att tröttna. om man då tycker att boken var sådär tror jag att man ger boken lite mer chans.

2 kommentarer:

  1. vad bra du skrivit om bokens början

    SvaraRadera
  2. Det tror jag att du har rätt i! Vad spännande den låter! Man hör ju även på boktiteln att den innehåller spänning!/ Malin

    SvaraRadera