måndag 4 november 2013

uppdrag,kastanje

Nu ska jag berätta om ett uppdrag vi fick med oss innan vi gick på lov. Då fick vi ett kuvert med en  kastanje i. På framsidan stog det "ta hand om mig gör så att jag växer och blir stor!" Då bestämde jag mig för att plantera kastanjen .
Jag började med att ta bort skalet från den med hjälp av verktygen du ser här nere↓ :)

Sax,konstig skruv och en tång.

Sedan tog jag lite blomjord och en fin kruka. Jag fuktade jorden och la ner den i krukan. Sedan la jag även ner kastanjen och täckte den med ca 1 cm jord.

Men jag var inte klar än! Jag tänkte att det växer så bra i ett växthus, därför lade jag även på plastfolie och gjorde hål med en nål så det blir en växthuseffekt.
Jag tänkte att jag börjar med att ha den i en kruka och sedan plantera ut den där ute någonstans. Det var ganska kul och jag tror det kan funka :)

1 kommentar:

  1. Härligt Jenny! Vi följer det med spänning och hoppas få se hur det går kommande veckor! Jasmina

    SvaraRadera