torsdag 16 maj 2013

Min prao

Hej
jag ska berätta om min prao på Tummarps mjölkgård.
Jag fick åka till Tummarps mjölkgård och sova där över natten. När jag hade träffat min handledare så gjorde vi våfflor. Jag kommer fortfarande ihåg hur goda våfflorna var. Senare under kvällen kollade vi på TV sen var det dags att gå och lägga sig. Jag skulle ju gå upp fyra på morgonen!
Jag vaknade men ville knappt gå upp ur sängen. Jag fick  direkt ta på mig sen gick jag ner till ladugården. Jag visste inte vad jag skulle göra  men jag och min handledare skulle mjölka korna.
Det var ganska roligt. Sedan var det dags för frukost, jag var jätte hungrig då.
 Då vi hade ätit kom Johan(en dräng) som skulle börja sitt pass precis.
Efter frukosten bytte vi (jag och Johan) halm i kalvarnas kättar. Sedan var det fika. Det var bullar och kakor det var gott. Mitt under fikan kom Susanne en anställd. Men vi var inte klara med alla kättar och Rickard hade lastaren så vi kunde inte göra nåt. Man behöver lastaren för att hämta halmen.  Efter en stund kom Rickard med lastaren. Nu kunde vi börja jobba lite. Min handledare sa att jag skulle gå och bytta om. Vi skulle precis börja mjölka det som jag tyckte var så roligt. Men mamma kom precis när jag var klar. Sen tackade jag för att jag fick jobba där.



Jag kommer minnas den här praon för alltid      :)

Olle
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar