torsdag 16 maj 2013

Nimex

I måndags praoade klassen på olika jobb för att få veta hur yrkeslivet funkar. Här är min dag på Nimex. Nimex tillverkar markiser. Mobilen väckte mig klockan 06:00 och jag gick upp. Jag var trött när jag satte mig i bilen. Väl framme på Nimex drack jag choklad och sedan tog pappa med mig ut i fabriken. Där fick jag jobba med Kennet. Jag montera calpe,som är ett stort solskydd,och hämtade delar på lagret. Kennet lärde inte bara mig utan också en ny kille, som hette Christoffer tror jag. Han skulle lära sig hur man bygger calpe. Till lunch åt jag pizza från gårdagen. Sedan ut i fabriken igen och montera. När Kennet skulle åka hem gick jag in till pappas kontor för vi skulle också hem. Dagen var rolig och jag önskar att praon varade i en vecka. Det var roligt att jag fick skruva själv. Dagen var som sagt jätterolig. :) //Jonte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar