torsdag 16 maj 2013

Prao hos Emmas islandshästar!

I måndags praoade jag på min ridskola Emmas Islandshästar i Kungslena. Min ridlärare Emma har lektioner, rider in hästar, ridläger och uteritter. Dagen började med att pappa väckte mig för att jag skulle komma till Emma kl 14:00 eftersom hon skulle göra någonting på förmiddagen någonstans så då fick jag följa med pappa till jobbet och hjälpa han lite och sedan åkte vi hem och åt middag. När vi hade ätit klart skjutsade pappa mig till Emma och jag tog med mig min cykel för jag skulle cykla hem på kvällen. Det första jag fick göra var att träffa Emma och hennes medhjälpare Malin och efter det fick jag hämta vatten i hinkar och ställa in hinkarna i boxarna. Jag fick hämta alla hästar som skulle ha lektioner på eftermiddagen och kvällen. Dessutom fick jag rykta några hästar. Jag fick ta rast och fika med Malin. När vi fikat klart fick jag lämna några hästar i hagarna och hjälpa till att träna en unghäst. Malin red på en unghäst och jag fick ta Thor, han är en av Emmas mest välutbildade hästar och skulle visa unghästen hur man gjorde och då red vi ner till vägen och vände och red till stallet igen eftersom man tränar lite i taget med unghästar. Till sist frågade jag Emma frågorna vi fick med oss nu när vi skulle praoa och sedan cyklade jag hem kl 19:00. Jag tyckte det var jätte roligt att vara där och hjälpa till eftersom jag gillar hästar. Här är en länk till hennes hemsida!

1 kommentar: