tisdag 6 maj 2014

En dag på Coop extra i tidaholm

Jag har praoat på Coop extra i Tidaholm, jag valde denna arbetsplats för att min mamma jobbar där. Istället  för att proa på måndagen  jobbade jag på söndagen. Arbetsdagen varade mellan: 15:00-22:15. Under arbetspasset genomförde jag många uppgifter vi började dagen med att vattna blommor, hjälpte till framme i kassan som exempel att hämta växel, gjorde iordning i mjölkkylen, fylla på bröd i hyllor och och baka wienerbröd. Jag fick också ränsa gammal frukt.Min handledare Eva hjälpte mig med vilken ordnig varorna skulle stå i.Utbildnigen som behövs för att jobba på denna arbetsplats är: gymnasieutbildning för handeln. En anställd tjänar 119kr i timmen. Detta är nog inte ett jobb jag skulle kunna tänka mig, jag vill nog hellre jobba som Honda reparatör men det är vad jag tycker nu. Om 6 år då jag ska börja jobba på ett liknande jobb som detta till en början. I slutet av dagen så fick jag vara med att larma då Securitas,en man med 20 nycklar och en batong kom. När vi slutade vårt  arbetspass började Securitas mannen sitt arbetspass. När jag kom hem var jag trött i både armar och ben för att det var mycket spring i affären, vi hjälpte många kunder som behövde hjälp och vi gjorde iordning vid kassan. Vi fick också byta en stor låda med alla pant flaskor i innan vi fick gå hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar