torsdag 8 maj 2014

Min prao!

Hej! Jag har praoat på min mammas högstadieskola där hon jobbar som lärare för klasserna 6-9. 
När jag var där fick jag vara med på lektionerna, ibland jobbade jag med eleverna tex när det var tystläsning, men oftast så satt jag och kollade vad de lärde sig. Jag har varit på min mammas jobb förut så jag hade inte förväntat mig så mycket men det var endå väldigt roligt.
Min handledare hjälpte mig genom att visa mig runt på skolan och att komma mig till rätta.
Utbildningen som behövs för att bli högstadielärare är lärarutbildning och det tar 4-5 år.
Det är olika hur mycket man tjänar pga om man jobbar heltid eller om man inte jobbar lika ofta men oftast brukar man tjäna från 24 000 till 30 000.
Jag tror inte riktigt att jag skulle kunna tänka mig detta jobbet när jag blir äldre, för att det kan smitta många sjukdomar och att det verkar stressigt, en bra sak är att man får långa ledigheter tex sommarlov. I framtiden vi jag bli en professionell gymnastiktränare och träna os- gymnaster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar