torsdag 8 maj 2014

                                     Min prao som assistent


              Jag har praoat med min mamma som personlig assistent i Falköping.Då fick jag göra                         efterrätt,diska och fixa tvätten. Om jag behövde hjälp med något så sa jag bara till så fick                jag hjälp med det. När jag hade fixat det åkte vi till Skövde och köpte kläder och skor till                   brukaren. Sen när vi var klara i Skövde åkte vi till Falköping och åt på mc- Donalds.

              Jag trodde jag skulle få tvätta och göra sådana saker. Men eftersom att vi åkte till Skövde                  blev det roligare än vad jag tänkte. Hon tjänar ca 20 000 kr efter skatt men jag skulle                       hellre vilja bli förskollärare eftersom att det verka roligare. För att kunna bli assistent                        behöver man egentligen ingen utbildning men på en del ställen kan det va bra att ha en                       undersköterskeutbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar