torsdag 8 maj 2014

Min Praodag på Ekedalens Energikonsult.

Hej, nu ska jag berätta om min praodag på Ekedalens Energikonsult.

Mina förväntningar för denna praodag var att få göra lite produktfotografering och att få lägga in några nya produkter på deras webbutik: WattVäktarna. Båda dessa saker fick jag senare under denna dagen göra.

Jag valde denna praoplatsen därför att jag egentligen skulle ha praoat hos min storebror Jonas som åker för ett lastbilsåkeri. Detta funkade inte då han skulle åka på måndag kväll och komma hem på tisdag då jag hade skola. Därför valde jag att prao hos min pappa.

Min dag började med att jag fick träffa pappas assistent Paola som jobbar med räkningar mm. Vi gick till en revisor men set var alldeles för lång kö så vi gick tillbaka. Då fick jag räkna ihop några summor av månadens kostnad av mat. 

Sedan kom pappa till jobbet efter ett möte i Tibro. Då fick jag göra lite produktfotografering. Sedan hjälpte pappa mig att lägga in de olika bilderna på webbutiken och några extra produkter. Min handledare (pappa) hjälpte mig med i princip allt jag inte kunde. 

För att jobba med det min pappa gör behöver man läsa på gymnasium med en inriktning mot energiteknik och miljö. Min pappa jobbar heltid och tjänar 25000 kr i månaden hans assistent som bara jobbar halvtid tjänar ca 12000 kr.

Den här praon har gett mig delvis funderingar och planer om framtidens yrke. Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba på en liknande arbetsplats men jag skulle nog gärna ha ett jobb med lite mer pengar.

Detta var min redogörelse om min praodag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar