torsdag 8 maj 2014

Min prao

Jag praoade hos min morfar som är asfaltsläggare. Han jobbar i Tidaholm. Jag fick plocka ner stenar i en stor korg och jag fick rensa järn. När jag hade rensat klart på järnen så åkte jag och morfar till Falköping för han skulle hämta varor.På vägen hem så lunchade vi på MC Donalds.När vi kom tillbaka till stan så fick jag åka grävmaskin. Men sen tröttnade jag så jag fick plocka i plankor i en stor skopa. Men då kom morfar o sa att jag fick köra lastmaskin så han visade mig lite hur man gjorde. Alla hans jobbarkompisar var stolta när jag hade varit där . Du ska ha vägverkets kravkurser som t.ex arbete på väg, hjälp på väg osv. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att köra olika maskiner och speciellt asfaltsläggarna, vält osv. Och det här jobbar man bara med på sommaren .Man tjänar mellan 25 och 30 tusen. Jag skulle gärna vilja jobba med det här jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar