onsdag 7 maj 2014

Min praodag på gläntan

Nu ska jag berätta om min praodag på gläntan i  Ekedalen, jag var där mellan 8:00 till 16:30.jag valde detta stället för att min syster går där och så hade jag aldrig varit där innan. Jag fick läsa böcker, sjunga, leka och busa med alla barnen. Jag fick göra det jag trodde och ville göra, jag hade ingen speciell handledare. Jag gjorde det dom sa att jag skulle göra. 

Om man vill jobba som förskolelärare så måste man gå barn-och ungdom i 3 år och sen efter det så måste man gå 3 år på högskolan och på gläntan så tjänar man ungefär 28 000 kr i månaden

Nej, jag skulle inte vilja jobba som förskolelärare för att jag vill jobba med att föda upp hästar och utbilda dom till en hög nivå och sen sälja. Fast jag tycker att denna praodagen har varit väldigt lärorik och väldigt intressant att vara på dagis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar