onsdag 7 maj 2014

Prao hos Jocke Pettersson^_^

Nu ska jag berätta om min prao för er.
Det jag förväntade mig var att jag skulle mocka i boxarna, fodra hästarna och ta in dem när de skulle ridas och även ta ut dem. Jag valde det här yrket för jag gillar att greja med  Hos Jocke Pettersson fick jag mocka både hagar och boxar, fodra hästarna, ta in och ut de när de skulle ridas och vi träna hästar från Danmark. Jocke hjälpte mig inte så mycket utan det var en tjej som heter Ida. Hon hjälpte mig med att mocka hagarna. Man behöver kunskap inom det här yrket så innan man jobbar behöver man gå på en skola om hästar. Man behöver också kunna rida. För varje lektion tar han femhundra. Jag skulle trivas med detta yrke. Det hade varit kul om jag fick jobb där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar