tisdag 6 maj 2014

Min prao på Eddies pizzeria

Jag praoade på Eddis pizzeria i Tidaholm. Jag valde att praoa där för att det verkade roligt och intressant. På min prao fick jag hjälpa till att packa upp varor från en leverans, jag fick diska och servera mat till lite kunder, baka min egen pizza och fylla på i läskkylen.Det var inte riktigt det jag trodde att jag skulle göra men det var kul endå.
Min handledare Eddie hjälpte mig inte så mycket. Det ända han hjälpte mig med var att baka min egen pizza och den blev jättegod. 
På min arbetsplats tjänar man mellan 15-20 tusen i månaden (efter skatt). Det beror lite på om man är en duktig bagare som bakar mycket pizza. Då kan man tjärna cirka 19 tusen i månaden.
Jag tror inte riktigt att jag vill jobba som pizzabagare för att man känar inte så mycket och man kan inte ta semester när man vill.
Därför har detta inte påverkat mina tankar om yrke i framtiden så mycket. Men det är ett kul yrke så det var bara bra att jag praoa där. 
Det jobbet jag skulle vilja arbeta på är kanske polis eller brandman, därför att det är ett spännande yrke.
I det yrket får man även hjälpa folk och det kan vara roligt.
Det roligaste med praoen var nog att baka min egen pizza, men allt annat var också kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar